اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

مطالعه مقایسه ای و تطبیقی مسئولیت مدنی مدیران شرکتهای تجاری و مدنی در انجام معاملات

مطالعه مقایسه ای و تطبیقی مسئولیت مدنی مدیران شرکتهای تجاری و مدنی در انجام معاملات

مطالعه مقایسه ای و تطبیقی مسئولیت مدنی مدیران شرکتهای تجاری و مدنی در انجام معاملات

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل99 کیلو بایت
تعداد صفحات146
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

در هر مورد که شخص ناگزیر از جبران خسارت دیگری می باشد می گویند در برابر او مسئولیت دارد یا ضامن است. مسئولیت لازمه داشتن اختیار است. انسان آزاد و عاقل از پیامد کارهای خویش آگاه و مسئول آن است.
این قاعده عادلانه از دیرباز وجود داشته است که: هر کس به دیگری ضرر بزند باید آن را جبران کند مگر در مواردی که اضرار به غیر به حکم قانون باشد یا ضرری که به شخص وارد آمده است ناروا و نامتعارف جلوه نکند. بنابراین مسئولیت شخص نسبت به جبران خسارت ناشی از اعمال خود قاعده ای طبیعی و موافق قاعده است.
در حقوق انگلیس و به تبع آن در حقوق آمریکا اصطلاح مسئولیت با خطا و تقصیر در هم آمیخته و مسئولیت ناشی از خطا Tortious Liability یا به اختصار حقوق خطاها Tort Law نامیده می شود. مسئولیت خطایی در اثر نقض تکلیفی که قانون آن را مقرر کرده است ایجاد می شود. در کامن لا این مسئولیت با عنوان های ویژه مانند تجاوز و مزاحمت و اهانت و جعل مطرح می شود. ولی در نظریه های جدید نویسندگان کوشیده اند که از قالب محصور و سنتی خارج شده و نظریه عمومی مسئولیت را ارائه کنند.

فصل اول: بررسی مسئولیت مدیران در قبال انجام معاملات در شرکتهای تجاری
بخش اول: کلیات: بیان قاعده کلی مبنی بر ترتیب مسئولیت برای شرکتهای تجاری در انجام معاملات با فرض جمع شرایط ذیل و عدم ترتیب مسئولیت برای مدیران (مگر در موارد استثنایی)
1. انجام معامله از سوی مدیران در حالتی که شرکت واجد شخصیت حقوقی است.
2. انجام معامله از سوی مدیران در حدود موضوع شرکت و در بعضی از شرکتها در حدود اختیارات شرکت.
3. انجام معامله از سوی مدیران در صورت ذکر سمت مدیران و در صورت عدم ذکر سمت اثبات معامله برای شرکت
4. انجام معامله از سوی تمامی مدیران مجاز
5. انجام معامله از سوی مدیران غیر معزول یا غیر مستعفی و یا در صورت معزول یا مستعفی، مراتب به اداره ثبت شرکتها اعلام نشده باشد.
بخش دوم: مسئولیت مدیران شرکتهای تجاری در قبال انجام معاملات
مبحث اول: مسئولیت غیر مستقیم مدیران معامله کننده (رجوع شرکت یا سهامداران و اعضاء به مدیران پس از اینکه طرف معامله حقوق خود را از شرکت مطالبه کرد)
مبحث دوم: مسئولیت مستقیم مدیران معامله کننده (رجوع مستقیم طرف معامله به مدیران) تربیت مسئولیت مستقیم بر مدیران در مقابل طرف معامله در صورت جمع شرایط ذیل می باشد.
1.انجام معامله از سوی مدیران در حالتی که شرکت هنوز شخصیت حقوقی نیافته است.
2. انجام معامله از سوی مدیران، خارج از موضوع شرکت و در بعضی از شرکتها خارج از حدود اختیارات
3. انجام معامله از سوی مدیران در صورت عدم ذکر سمت مدیران و یا عدم اثبات معامله برای شرکت
4. انجام معامله از سوی بعضی مدیران نه همه آنها
5. انجام معامله از سوی مدیران معزول یا مستعفی به شرط اینکه مراتب به اداره ثبت شرکتها اعلام شده باشد.
فصل دوم: بررسی مسئولیت مدیران در قبال انجام معاملات در شرکتهای مدنی
بخش اول: بیان قاعده کلی مبنی بر ترتیب مسئولیت برای شرکاء شرکتهای مدنی در انجام معاملات با فرض جمع شدن شرایط ذیل و عدم ترتیب مسئولیت برای مدیران (مگر در موارد استثنایی)
1. انجام معامله با رعایت حدود اختیارات
2. انجام معامله با فرض اهلیت مدیر
3. انجام معامله با رعایت مصلحت شرکاء
بخش سوم: مسئولیت مدیران شرکتهای مدنی در قبال انجام معاملات در صورت جمع شرایط ذیل است:
1. انجام معامله در صورت عدم اهلیت مدیر
2. انجام معامله با فرض عدم رعایت حدود اختیارات
3. انجام معامله با فرض عدم رعایت مصلحت شرکاء

اصول سرپرستی

اصول سرپرستی

اصول سرپرستی

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل181 کیلو بایت
تعداد صفحات130
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه

گر چه مدیریت به مفهوم کلی آن سابقه‌ای به قدمت زندگی انسان و حتی بیشتر از آن را دارد، اما آنچه که به نام دانش مدیریت برای مدیریت سازمانها و مؤسسات، به خصوص مؤسسات انتفاعی تکامل پیدا کرده است، مربوط به اواخر قرن نوزدهم و عمدتاً قرن بیستم است. تا قبل از قرن بیستم سازمانها در مقیاسی کوچک و با استفاده از روشهای ساده اداره می‌شدند و هنوز پیچیدگی امروز خود را پیدا نکرده بودند، در حالی که امروز مدیریت‌ها با مسایل گوناگونی همچون جمعیت فزاینده ، رکود، آگاهی اجتماعی، کمبود منابع ـ به خصوص منابع انرژی، تورم، تأمین رفاه، رقابت و نظایر آن روبرو هستند. رعایت همة این مسایل ، همراه با بزرگ شدن نسبی سازمانها و پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علوم ریاضی، اقتصاد و کامپیوتر پیچیدگی مدیریت را بیشتر کرده است.

پیشرفت مدیریت تا انقلاب صنعتی ، هماهنگ و محسوس نبود. در سال 1776، آدام اسمیت با اطلاعاتی که از کارخانة سنجاق‌سازی به دست آورده بود محسنات تقسیم کار را اعلام کرد که خود گامی در جهت سازماندهی و میریت بود. البته قبل از آدام اسمیت نیز در زمینة مدیریت، در برخی کشورها روشهایی آزمایش شده بود مثل روشی که در «کارخانة کشتی‌سازی» و نیز در ایتالیا در قرن پانزدهم به کار گرفته شد یعنی روش «خط زنجیر» که در آن قطعات برای ساختن کشتی، با نظم پشت سر هم قرار می‌گرفتند.

در سال 1832چارلز بابیج (1871ـ1792) ریاضی‌دان انگلیسی و سازندة ماشین حساب مقاله‌ای به نام «دربارة اقتصاد ماشینها و کارخانه‌ها»در زمینة تولید نوشت. بابیج در این مقاله برای اولین بار موضوع اختلاف در مهارت و نقش آن در تعیین مقدار دستمزد و نیز مفاهیمی از مهندسی صنعتی را به بحث گذاشت. به اعتقاد چارلز بیرد نوشته‌های بابیج مبنای کارها و مطالعات تیلور برای تدوین مدیریت علمی قرار گرفت.

علاوه بر بابیج، هنری تاون نیز یکی از نویسندگان مدیریت علمی است که قبل از تیلور و همزمان با او، با بهره‌گیری از تجربة طولانی خود در مدیریت شرکت صنعتی «ییل و تاون» در سال1921 مقاله‌ای به نام «مهندس به عنوان یک اقتصاددان» را به نگارش در آورد. در ابن مقاله او نیاز مدیران را به قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل اطلاعات و طبقه‌بندی اطلاعات به منظور رفع مشکلات و همچنین نیاز آنها را به دیدن دوره‌های آموزش مدیریت در دانشگاهها، مورد تأکید قرار می‌دهد. به این ترتیب نویسندگان مختلف در گوشه و کنار مطالبی می‌نوشتند، اما آنچه که به صورت مدون در زمینة مدیریت تهیه و ارائه شد توسط تیلور انجام گرفت که به عنوان بنیانگذار مکتب کلاسیک در مدیریت شناخته شده است.

تمدن اسلامی و دلایل زوال و انحطاط آن

تمدن اسلامی و دلایل زوال و انحطاط آن

تمدن اسلامی و دلایل زوال و انحطاط آن

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
حجم فایل53 کیلو بایت
تعداد صفحات23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده

ظهور و انحطاط تمدّن اسلامى از حوادث بزرگ تاریخ است. اسلام طى پنج قرن از سال 81 ـ 597 هـ . ق (700ـ 1200 م) از لحاظ نیرو، نظم، بسط قلمرو حکومت، تصفیه اخلاق و رفتار، سطح زندگانى، وضع قوانین منصفانه انسانى، ادبیات، دانشورى، علم، طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود. تمدّن اسلامى از طریق تاجران مسلمان و زائران مسیحى و مسافران معمولى و جهان گردان و بهویژه جنگ جویان صلیبى به همراه اجناس و آداب و رسوم و اختراعات و تألیفات و تفکرات اسلامى، وارد اروپا شد و زندگى اروپایى را از همه جهت غنى و پربار کرد و آنان را در آستانه خیزش علمى و رشد اقتصادى قرار داد.

انحطاط مسلمانان عوامل خارجى و داخلى چندى داشت. همان قدر که عوامل خارجى تقریباً در همه موارد به مداخله اروپاییان، و بیشتر، یهودیان مربوط مى گشت، به همان اندازه، عوامل داخلى تقریباً در همه موارد، به ورشکستگى معنوى، اخلاقى و روحى خود مسلمانان ارتباط مى یافت. بى کفایتى امراى مسلمان و جهل عظیم توده ها به دسایس دشمنان و ملل امپریالیست کمک مى کرد.

این خواب آلودگى مسلمانان موجب شد غربى ها به آسانى دستاوردهاى تمدّن اسلامى را به نفع خود مصادره کنند و با کمال ناجوان مردى، نقش مسلمانان را عمداً به فراموشى بسپارند و یا حتى آن را وارونه جلوه دهند. شاید در روند واژگون سازى تاریخ توسط نویسندگان غرب، فرهنگ و تمدّن اسلامى بیش از همه فرهنگ ها و تمدّن هاى موجود در جهان مورد حمله قرار گرفت; زیرا اروپا در شکل مسیحیگرى و یهودیگرى خود، دشمنى تاریخى و دیرپایى با مسلمانان داشت و این کشورهاى اسلامى بودند که به عنوان قدرت هاى بزرگ وقت، در عمل، مانع توسعه طلبى هاى جهان غرب به شمار مى آمدند.

این مقاله به علل افول تمدّن اسلامى پرداخته است و نقش جنگ هاى صلیبى و هجوم مغول ها را در این زمینه مورد بررسى قرار مى دهد.

بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

دسته بندیهنر و گرافیک
فرمت فایلdoc
حجم فایل107 کیلو بایت
تعداد صفحات135
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

این پایان نامه به چهار فصل تقسیم بندی شده است که به ترتیب در فصل اول در ابتدا تاریخچه کوتاهی از لباس و مختصری از نحوۀ پوشش در قرنهای 17، 18 و 19 مورد بررسی قرار می گیرد که در پی آن جریان های هندی قرن 19 به بعد را تا به امروز بسیار کوتاه و خلاصه بررسی خواهیم کرد و اینکه تا به چه حد و لباس از این جریانات تحت تأثیر قرار گرفته اند در فصل دوم بطور کامل تمامی جزئیات لباس و طراحی آن در سالهای اخیر دهه به دهه مورد بررسی قرار می گیرد در فصل سوم اصل ارتباط، هنر تبلیغات و ارتباط آن با دنیای مد شرح داده خواهد شد و در فصل چهارم گزیده ای از ارتباط مد و طراحی لباس با شاخه های مختلف هنر ارتباط تصویری (گرافیک) و ابزار آن بررسی می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: تاریخچۀ لباس

1ـ1ـ مسئله

1ـ1ـ1ـ مد چیست؟

1ـ1ـ2ـ مختصری از مد در قرون 17، 18 و 19

1ـ2ـ مختصری از سبکهای هنری

1ـ2ـ1ـ سبک امپرسیونیسم

1ـ2ـ2ـ سبک سمبولیسم

1ـ2ـ3ـ سبک تزئینی گیاهی و سبک جوانی

1ـ2ـ4ـ سبک موویسم

1ـ2ـ5ـ سبک کوبیسم

1ـ2ـ6ـ هنر انتزاعی

1ـ2ـ7ـ سبک فوتوریسم

1ـ2ـ8ـ هنرهای تجسمی و عکاسی

1ـ2ـ9ـ سبک کوبیسم

1ـ2ـ10ـ سبک دادائیسم

1ـ2ـ11ـ سبک سورئالیسم

1ـ2ـ12ـ هنر پاپ

1ـ2ـ13ـ هنر مفهومی

فصل دوم: نگرشی به مد درسالهای 1900 تا 1990

2ـ1ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1910 ـ 1900

2ـ2ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1920 ـ 1910

2ـ3ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1930ـ 1920

2ـ4ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1940ـ 1930

2ـ5ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1950ـ 1940

2ـ6ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1960ـ 1950

2ـ7ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1970ـ 1960

2ـ8ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1980ـ 1970

2ـ9ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1990ـ 1980

فصل سوم: اهمیت تبلیغات در مد

3ـ1ـ تعریف تبلیغات

3ـ2ـ انواع تبلیغات از جهت نوع ارتباط

3ـ2ـ1ـ تبلیغات مستقیم

3ـ2ـ2ـ تبلیغات غیرمستقیم

3ـ3ـ تبلیغات بازرگانی

3ـ3ـ1ـ تعریف تبلیغات بازرگانی

3ـ3ـ2ـ تبلیغات بازرگانی در جهان

3ـ3ـ3ـ تبلیغات بازرگانی در ایران

3ـ4ـ تبلیغات تجاری

3ـ4ـ1ـ تعریف تبلیغات تجاری

3ـ4ـ2ـ ابزار تبلیغات تجاری

فصل چهارم: مد و گرافیک

4ـ1ـ گرافیک چیست؟

4ـ1ـ1ـ تاریخچۀ گرافیک

4ـ1ـ2ـ پیدایش و ظهور گرافیک نوین

4ـ1ـ3ـ هنر گرافیک در ایران

4ـ2ـ مد و گرافیک

4ـ2ـ1ـ چه کسی مد را قانون گذاری می کند

4ـ3ـ گرافیک و شاخه های آن در ارتباط با مد

4ـ3ـ1ـ برچسب ها و علائم تجاری و مد

4ـ3ـ2ـ پوسترهای تبلیغاتی

4ـ3ـ2ـ1ـ مد و پوستر

4ـ3ـ3ـ تصویر سازی و مد

4ـ3ـ4ـ عکاسی و مد

4ـ3ـ4ـ1ـ عکاسی مد در آغاز قرن بیستم

4ـ3ـ4ـ2ـ تاثیرگذاری عکاسان روی مد

4ـ3ـ4ـ3ـ عکاسان معروف مد

4ـ3ـ4ـ4ـ تنزل عکاسی مد

  • نتیجه گیری
  • گزارش کار عملی
  • تصاویر کار عملی
  • فهرست منابع و مآخذ
  • فهرست منابع تصویری
  • تصاویر مربوط به فصلها

پژوهش ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

پژوهش ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

پژوهش ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdoc
حجم فایل404 کیلو بایت
تعداد صفحات162
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده:
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران می باشد. طبق این پژوهش بازه 5 ساله شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1392-1388 مورد بررسی قرار گرفت. در بین سالهای مورد بررسی در 90 شرکت با بهره گیری از روش تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چند متغیره، به کمک نرم افزار7 Eview ، نقد شوندگی سهام تحت 3 معیار گردش معاملات، ارزش معاملات و تعداد دفعات معاملات مورد سنجش قرار گرفت. همچنین سه شاخص رشد شرکت،نسبت بدهی واندازه شرکت به عنوان متغیر تعدیلگر در نظر گرفته شد، نتایج آزمون حاکی از آنست که بین تمرکز مالکیت و گردش معاملات ، بین تمرکز مالکیت و ارزش معاملات همچنین بین تمرکز مالکیت وپایداری سود رابطه معناداری وجود دارد، اما وجود رابطه معنادار بین تمرکز مالکیت و تعداد دفعات معاملات تایید نشد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش....1
چکیده..........2
1-1مقدمه................3
2-1بیان مساله.........3
3-1سوالات پژوهش.....5
4-1 تاریخچه مطالعاتی پژوهش ..............5
5-1 اهمیت و ضرورت پژوهش...............9
6-1 اهداف پژوهش..............9
7-1چارچوب نظری ومدل مفهومی پژوهش..............10
8 -1 فرضیه های پژوهش............12
9-1 تعریف واژه ها واصطلاحات.........12
فصل دوم تاریخچه و ادبیات موضوع.............14
1-2 مقدمه............15
2-2 – نقدشوندگی..........16
3-2-سنجش نقدشوندگی........21
4-2-متغیرهای نقد شوندگی.........32
5-2-ابعاد نقد شوندگی...........35
1-5-2 فرضیه کارآیی اطلاعاتی...........36
6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی سهام....38
1-6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی در سطح کلان.........40
1-1-6-2-آزاد سازی بازار های مالی.......40
2-1-6-2- تجدید ساختار بورسها........42
2-6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی در سطح خرد...........43
1-2-6-2-اثر افشاء بر نقدشوندگی سهام و بررسی تئوری عدم تقارن اطلاعات........43
2-2-6-2-سهام شناور آزاد.........47
3-2-6-2-اثر تجزیه سهام بر نقد شوندگی..........50
4-2-6-2-اثر اینترنت و مبادلات الکترونیکی بر نقدشوندگی...52
5-2-6-2-اهرم مالی..........55
6-2-6-2-دسترسی به بازار.........56
7-2-عدم تقارن اطلاعاتی و نقد شوندگی بازار.........57
8-2مجزا سازی مالکیت از مدیریت...........60
9-2عوامل تأثیر گذار بر تعیین نوع مالکیت شرکت......63
10-2انواع مالکیت در شرکت های سهامی عام.....64
11-2سهامدار عمده در نگاه نظام حاکمیت شرکتی......66
12-2رویکردهای متفاوت در تحقیق ها......68
13-2 - پیشینه پژوهش......71
1-13-2 پیشینه داخلی.....................71
2-13-2 پیشینه خارجی........81
2-13-2 پیشینه خارجی........99
فصل سوم روش‌ اجرای تحقیق.....100
1-3 مقدمه............101
2-3- روش تحقیق..............101
3-3- جامعه‌ی مطالعاتی.........102
4-3- روش جمع‌آوری اطلاعات.......103
5-3 فرضیه‌های پژوهش.........104
6-3- مدل پژوهش و شیوه‌ی اندازه‌گیری متغیرها.........105
1-6-3- مدل مفهومی پژوهش.........105
3-6-3- تعاریف عملیاتی متغیر‌های پژوهش و نحوه‌ی محاسبه آن‌ها.......107
1-3-6-3 - متغیر وابسته.........107
2-3-6-3- متغیر مستقل......108
3-3-6-3- متغیر تعدیلگر........108
7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.......109
3-7-1 تحلیل توصیفی داده ها........110
3-7-1-1آزمون همبستگی..........111
3-7-2 روش رگرسیون مبتنی بر داده های تابلویی....111
3-7-3 مزایای استفاده از داده‌های تابلویی.....112
3-7-4 روش برآورد.........114
3-7-4-1 آزمونF لیمر........115
3-7-4-2 آزمون تعیین اثرات ثابت یا تصادفی..........116
3-7-4-3 آزمون دوربین – واتسون ()......117
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها................119
4-1 مقدمه‏...........120
4-2آمار توصیفی.....................120
4-3 مفروضات رگرسیون...........122
4-3-1آزمون مانایی متغیرهای پژوهش.........122
4-3-2بررسی فرض نرمال بودن متغیرها.......124
4-4آزمون F لیمر و آزمون هاسمن ...............125
4-5خلاصه تجزیه و تحلیل ها به تفکیک هر فرضیه.....129
4-5-1 فرضیه اول...........129
4-5-1 فرضیه اول.......130
4-5-2فرضیه فرعی سوم..........132
4-5-3فرضیه اصلی دوم............133
فصل پنجم نتیجه گیری وپیشنهادات...........136
1-5 مقدمه...........137
2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها............137
1-2-5 نتایج فرضیه اول................138
2-2-5 نتایج فرضیه دوم..........138
3 -5 پیشنهادها...........139
1-3-5 پیشنهادهایی مبتنی بر یافته¬ های فرضیات پژوهش...........139
2-3-5 پیشنهادهای موضوعی به محققان آتی.......140
4ـ5 محدودیت ¬های تحقیق...........142
فهرست منابع.........144