اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

اخبار داغ ایران

رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس

رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس

رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل428 کیلو بایت
تعداد صفحات78
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

عنوان

چکیده.................................................................................................................................................................. 1

فصل اول :مقدمه تحقیق................................................................................................................................. 3

1-1 بیان مساله.................................................................................................................................................. 6

1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق........................................................................................................................ 9

1-3 اهداف تحقیق............................................................................................................................................ 12

1-4 فرضیه هاُی تحقیق................................................................................................................................... 13

1-5 تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق............................................................................................................. 13

فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین............................................................................................................... 15

2-1 خود............................................................................................................................................................. 17

2-2 خودپنداره................................................................................................................................................. 22

2-3 عزت نفس................................................................................................................................................. 26

2-4 عزت نفس و جنسیت............................................................................................................................. 30

2-5 اثر بخشی ................................................................................................................................................. 32

2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس......................................................................................................... 34

2-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران..................................................................................................... 35

2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش ............................................................................................................. 43

فصل سوم :روش اجرای تحقیق..................................................................................................................... 48

3-1روش تحقیق ............................................................................................................................................. 49

3-2جامعه آماری.............................................................................................................................................. 49

3-3 حجم نمونه................................................................................................................................................ 49

3-4روش نمونه گیری..................................................................................................................................... 50

3-5 ابزار تحقیق............................................................................................................................................... 50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................ 53

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها........................................................................................................ 60

5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول.................................................................................................................... 61

5-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم................................................................................................................... 62

5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم.................................................................................................................. 62

5-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم.............................................................................................................. 63

5-5 نتیجه گیری کلی.................................................................................................................................... 64

5-6 محدودیت ها............................................................................................................................................. 64

5-7 پیشنهادها.................................................................................................................................................. 65

منابع فارسی....................................................................................................................................................... 66

ضمائم................................................................................................................................................................... 68

ضمیمه 1: تست آُیزنک................................................................................................................................... 69

ضمیمه 2: پرسشنامه اثربخشی

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
حجم فایل795 کیلو بایت
تعداد صفحات111
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده .............................................................................................................................................. 1

فصل اول : طرح تحقیق

1-1 مقدمه ...................................................................................................................................... 3

2-1 موضوع تحقیق ........................................................................................................................ 3

3-1 بیان مساله................................................................................................................................. 4

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق ........................................................................................................ 4

5-1 اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 5

6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق.................................................................................................. 5

7-1پیشینه تحقیق............................................................................................................................. 5

1-7-1 تحقیقات داخلی .................................................................................................................. 5

2-7-1تحقیقات خارجی ................................................................................................................. 8

3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات .................................................................................................... 10

8-1 تعاریف مربوط به هویت........................................................................................................... 11

9-1 موانع و تنگناهای تحقیق .......................................................................................................... 14

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری ............................................................................................... 16

1-2 مقدمه ...................................................................................................................................... 17

2-2 مباحث نظری .......................................................................................................................... 17

1-2-2 دورکیم ................................................................................................................................ 17

2-2-2 پارسونز ................................................................................................................................. 18

3-2-2 ماکس وبر ............................................................................................................................. 20

4-2-2 کنش متقابل نمادی................................................................................................................ 22

5-2-2 کولی ..................................................................................................................................... 23

6-2-2 مید ........................................................................................................................................ 24

7-2-2 گافمن.................................................................................................................................... 26

8-2-2 نظریه هویت (بورک) ............................................................................................................. 27

عنوان صفحه

3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق ...................................................................................... 30

4-2 پرسشهای تحقیق .................................................................................................................... 31

5-2 فرضیات تحقیق ...................................................................................................................... 31

6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق.................................................................................................... 32

فصل سوم : روش تحقیق .............................................................................................................. 34

1-3 مقدمه .................................................................................................................................... 35

2-3 نوع تحقیق.............................................................................................................................. 35

3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق................................................................................... 35

1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق .......................................................................................... 35

2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق............................................................................................ 38

4-3 متغیرهای مستقل و وابسته ....................................................................................................... 42

5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق ............................................................................................. 43

1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل .......................................................................................... 43

2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته .......................................................................................... 45

6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) .................................................................................. 46

7-3 اعتبار تحقیق ............................................................................................................................. 47

8-3 جامعه آماری................................................................................................................................ 47

9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری....................................................................................... 48

1-9-3 تعیین حجم نمونه .................................................................................................................. 48

2-9-3 شیوه نمونه گیری ................................................................................................................... 49

10-3 واحد تحلیل.............................................................................................................................. 50

11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات .............................................................. 50

12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................................................... 50

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق...................................................................................... 51

1-4 مقدمه........................................................................................................................................ 52

2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق ..................................................................................................... 52

1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس ..................................................................... 52

عنوان صفحه

2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ........................................................ 53

3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی....................................................... 53

4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر...................................................... 54

5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر...................................................... 54

6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده............................................. 55

7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ......................................................................... 57

8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران .................................................................................................... 58

9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها ....................................................................................... 59

10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی ........................................................................ 60

11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان ......................................................... 61

12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان ............................................................................ 62

13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان ..................................................................... 63

14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان ............................................................................... 64

15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان ....................................................................... 65

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق................................................................................ 66

1-5 مقدمه........................................................................................................................................ 67

2-5 آزمون فرضیات......................................................................................................................... 67

1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان ..................... 67

1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان ........................ 68

2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان.................. 68

3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان ......................... 69

2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی».... 69

1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» ............. 70

2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» ..... 70

3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» ............... 71

3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» ........................ 71

1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ............................. 71

عنوان صفحه

2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»...................... 72

3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»................................ 72

4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»................................. 73

1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» ................................... 73

2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ..................................... 74

3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» .................................... 74

5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» .................. 74

1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» ....................... 75

2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» ................ 75

3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» ......................... 76

6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»........ 76

1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»............. 77

2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»..... 77

3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»............. 78

3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) .................................................................................. 78

1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی ........................................................................................... 78

2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی ....................................................................................... 80

3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی............................................................................................... 82

4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی..................................................................................... 84

4-5 تحلیل مسیر............................................................................................................................... 86

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها .............................................................................................. 92

1-6 خلاصه تحقیق ............................................................................................................................ 93

2-6 جمع بندی و نتیجه گیری .......................................................................................................... 94

3-6 پیشنهادها..................................................................................................................................... 99

فهرست منابع و ماخذ ........................................................................................................................ 102

پیوست

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ ........................................................................................................ 47

جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،

رشته و پایه تحصیلی............................................................................................................................ 48

جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس......................................................... 49

جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی............................................ 50

جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ............................................................................. 52

بررسی وضعیت بازار سبزیجات خشک (داخلی و خارجی) مشکلات این بازار و راهکارهای توسعه و پیشرفت بازار

بررسی وضعیت بازار سبزیجات خشک (داخلی و خارجی) مشکلات این بازار و راهکارهای توسعه و پیشرفت بازار

بررسی وضعیت بازار سبزیجات خشک (داخلی و خارجی) مشکلات این بازار و راهکارهای توسعه و پیشرفت بازار

دسته بندیکشاورزی و زراعت
فرمت فایلdocx
حجم فایل56 کیلو بایت
تعداد صفحات92
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
هدف و ضرورت تحقیق

با توجه به اینکه در ایران انوع آب و هوا وجود دارد و شرایط و اقلیم نیز متنوع می باشد در نتیجه تنوع سبزیجات آن بسیار می باشد و همچنین سبزیجات ایران بواسطه ی نحوه ی عملیات کاشت و داشت و برداشت و وجود خاک بسیار غنی و حاصل خیز در جهان مطلوبیت زیادی دارا می باشد.

در همین راستاها بایستی در سدد صدور این محصولات به خارج از کشور به بهترین نحو ممکن کوشید و لذا نگهداری و عرضه ی داخلی آن نیز یکی دیگر از هدفهای این رشته می باشد و برای محقق کردن این ارزشها ابتدا باید روشی یافت که توانایی نگهداری بهینه در زمان طولانی بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد. لذا خشک کردن سبزیجات راهی است مناسب برای این امر.

طی برقراری ارتباط با تعدادی از صنایع مرتبط و مذاکرات انجام شده ضرورت بررسی بازار جهت انجام سرمایه گذاری های تولیدی در ایران ضروری می باشد، لذا با توجه به کاربردی بودن طرح نسبت به بررسی بازارهای داخلی و خارجی و ارائه ی راهکارهای ورود به این بازارها لازم می باشد.

فرضیه ی تحقیق:
  1. صادرکنندگان و تولید گران سبزیجات خشک از دانش و فنون بازاریابی آگاهی لازم را دارند.
  2. سبزیجات خشک از کیفیت مناسب برای صادارات برخوردار می باشند.
  3. روشهای نوین تولید سبزیجات خشک از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.
روش تحقیق:

با توجه به وجود انواع روشهای تحقیق در این پژوهش ترکیبی از روش کتابخانه ای و میدانی مورد استفاده قرار گرفته است به این نحو که پیشینه تحقیق ابتدا بر حسب مطالعات اسنادی جمع آوری شده و سپس از طریق مصاحبه با افراد مرتبط با این رشته می باشد.

بررسی بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران

بررسی بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران

بررسی بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران

دسته بندیمنابع طبیعی
فرمت فایلdocx
حجم فایل184 کیلو بایت
تعداد صفحات175
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه. 3

بخش اول: درآمدی بر آلودگی آب.. 5

1. آلاینده­های آب و تأثیرات آنها بر حیات انسان. 5

2. آلودگی آب، فراتر از یک مسئله‌ی ساده 10

3. آلاینده­های صنعتی آب.. 16

4. تاثیر فعالیتهای‌ کشاورزی‌ بر کیفیت‌ آبهای‌ سطحی‌ و زیرزمینی‌ 16

بخش دوم: دامنه‌ها و پیامدهای بحران.. 23

1.تهران، شهر بی دفاع. 23

2.کارون، یادگار ایرانی.. 43

3.آلودگی نفتی روستای اسماعیل‌آباد شهر ری، یک قدم تا پایتخت.. 57

4. زاینده‌رود، رود مرده 64

5. خزر زیبا، میان مرگ و زندگی.. 66

6.مشهد: آیا آب آلوده است؟. 78

7. سد قشلاق، زیبای آلوده 87

8. رودخانه‌ها، شریانهای حیات.. 90

9. تمام ایران، سرای من است. 105

بخش سوم: قانونهای بسیار، ضمانت اجرایی اندک... 124

1. آیین نامه­ی جلوگیری از آلودگی آب (مصوب18/2/1373) 124

2.آیین‌نامه‌ی بهداشت محیط، مصوب هیأت دولت.. 129

3. متن کامل کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر. 133

4. قطعنامه­ی هفدهمین کنگره­ی بین المللی آبیاری و زهکشی اسپانیا - گرانادا 148

5. آیین‌نامه­ی اجرایی ماده 134 قانون برنامه سوم توسعه. 149

بخش چهارم: چه کرده‌ایم؟چه بایدکرد؟. 152

1. تشکیل کمیته­ی کشوری حفاظت از رودخانه­ها، میراث طبیعی بی­جان را نجات می­دهد. 152

2. بررسی تخلف سازمانهای مسئول حفاظت از رودخانه­ها در مجلس... 154

3. حفاظت از رودخانه­های کشور متولی مشخصی ندارد. 155

4. طرح مجلس برای جلوگیری از آلودگی.. 157

5. نشست مشترک مدیران آب منطقه­ای مازندران و گلستان با قضات به منظور بررسی راهکارهای حفاظت از انفال عمومی 158

6. ایران عضو دائم منابع زیست محیطی خزر شد. 158

7. ‌آموزش خانه به خانه‌‌ی مقابله با آلودگی آب، طرح اداره­ی کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان. 159

8. دفتر بررسی آلودگی آب و خاک، گامی به جلو. 162

9. الگوی ارزیابی زیست محیطی کارخانجات فولاد تدوین شد. 163

10. پالایشگاه تهران بیش از 200 میلیارد ریال جریمه شد. 165

11. اجرای پروژه­ی جمع آوری فاضلاب روستاههای اطراف شهر تهران. 166

12. عملیات اجرایی شش واحد تصفیه خانه­ی فاضلاب تهران آغاز می­شود. 166

نتیجه­گیری.. 168

فهرست منابع و مأخذ.. 169


مقدمه

مسأله­ی آلودگی یکی از مهمترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز به شمار
می­رود؛ چرا که از اعماق چند هزار متری زمین گرفته تا معادن، آبهای تحت الارضی، بیوسفر، تروپوسفر و حتی در داخل هواپیماهای بلند پرواز و جو خارجی زمین، چرخه و سیستم حیات را مورد تهدید قرار داده­است. مولکول آلاینده­ای که امروزه از کارخانه یا منبع آلوده کننده­ی دیگری مثلاَ در اروپا، وارد محیط می­شود، اگر تجزیه نشود یا تغییر شکل ندهد، احتمالاَ بعد از چندی می­تواند در
ریه­ی انسانهایی که در قلب جنگلهای آفریقا یا دشتهای وسیع آسیا زندگی می­کنند وارد شود.

آلودگی برای افراد مختلف مفهوم و معنی متفاوتی دارد. مردم معمولی ممکن است تحریک چشم ناشی از یک گاز یا آب­آلوده را آلودگی به حساب آورند. برای کشاورزی که یک عامل به گیاهان یا حیواناتش آسیب می­رساند آلودگی محسوب می­شود؛ اما هرگاه بخواهیم تعریف جامع و کلی و در عین حال ساده و همه فهمی برای آلودگی محیط زیست در نظر بگیریم چنین می­توان گفت که آلودگی محیط عبارت است از «وجود یک یا چند ماده­ی آلوده کنند در محیط زیست به مقدار و مدتی که کیفیت یا چرخه­ی طبیعی را به­طوری که مضر به حال انسان یا حیوان، گیاه و یا آثار و ابنیه باشد، تغییر دهد. به بیان ساده­تر هرگاه ماده یا موادی بیگانه با غلظتی خاص وارد عناصر محیطی شوند و تعادل طبیعی آنها را بر هم بزنند صحبت از آلودگی می­شود.»

تحقیق کامل و جامع پیرامون نور و گرافیک

تحقیق کامل و جامع پیرامون نور و گرافیک

تحقیق کامل و جامع پیرامون نور و گرافیک

دسته بندیفیزیک
فرمت فایلdocx
حجم فایل1.927 مگا بایت
تعداد صفحات95
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فصل اول- کلیات تحقیق

مقدمه 4

بیان موضوع 7

اهداف تحقیق 9

اهیمت و ضرورت موضوع 10

تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی 11

فصل دوم

پیشینه تحقیق

نور و انواع آن 13

تاثیرات نور 16

تأثیر نور بر روی جسم انسان 18

ارزش و زیبایی نور 21

منابع روشنایی 24

جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور 28

جهت نور 31

کیفیت نور 34

کمیت نور 35

فصل سوم

نورپردازی 39

ایجاد جلوه در اشیاء به وسیله نورپردازی 43

متداولترین نورپردازی 45

نورپردازی شاعرانه 47

فصل چهارم

پروژکتور 50

LCD ها 52

شناخت LCD 55

سیستم LCD 57

ساخت بزرگترین LCD انعطاف پذیر 59

LED ها 61

LED ها و کاربرد آن 61

ویژگیهای LED ها 64

استفاده از LEDها در تبلیغات 68

DLP ها 72

دستگاه ویدئو پرژکتور 72

ساختار و سیستم دستگاه ویدئو پرژکتور 73

میزان درخشش 75

میزان دقت 76

اندازه تصویر 77

تفاوت سیستم LCD و DLP از لحاظ کیفیت و کنتراست رنگ 79

جایگاه سیستم تبلیغات 82

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات 86

فصل ششم

منابع و مأخذ 90